کد خبر : 6698
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

عامرکعبی نماینده آبادان: کاهش و تعدیل نرخ سوخت شناورها در دستورکار است/ مرزنشینان به دنبال کسب رزق و روزی حلال هستند

عامرکعبی نماینده آبادان:  کاهش و تعدیل نرخ سوخت شناورها در دستورکار است/ مرزنشینان به دنبال کسب رزق و روزی حلال هستند

کنترل و نظارت بر قاچاق سوخت از طریق پایش الکترونیکی (GPS) مسیر تردد شناورها با توجه به قدرت واقعی موتور امکان پذیر است و روی آوردن به شیوه های دیگر مثل توقف شناور و اعمال نظر انسانی در این پروسه خالی از ایراد و خطا نیست.   نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به

کنترل و نظارت بر قاچاق سوخت از طریق پایش الکترونیکی (GPS) مسیر تردد شناورها با توجه به قدرت واقعی موتور امکان پذیر است و روی آوردن به شیوه های دیگر مثل توقف شناور و اعمال نظر انسانی در این پروسه خالی از ایراد و خطا نیست.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به تهیه متن پیش نویس کاهش نرخ سوخت شناورهای تجاری و ارسال آن برای تصویب به هیئت دولت گفت : برای رونق بخشی به صنعت تجارت دریایی باید بدنبال اتخاذ تصمیماتی منصفانه و عقلایی باشیم. محاسبه نرخ سوخت شناورها بر پایه ی فوب خلیج فارس مشکلات بزرگی برای صنعت تجارت ما بوجود آورده که مستلزم بازنگری است.

 

 

عامر کعبی دراین باره افزود: بهای گازوئیل شناورهای تجاری از جمله لنج های باربری با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت از ۳۵۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت که این امر موجب رکود و نابودی این صنعت برای صاحبان شناورهای تجاری ؛ افزایش هزینه های صادرات و در نتیجه تشدید بیکاری ملوانان در مناطق ساحلی و مرزی و افزایش چشمگیر قیمت کالاهای وارداتی شده است.

 

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:وقتی هزینه ی سوخت بالا برود چگونه می توان در بازار رقابتی منطقه بویژه در بخش صادرات تره بار به کشورهای جنوبی خلیج فارس در مقایسه با دیگر مبادی خارجی صادرکننده ی این اقلام نظیر مصر و عراق و اردن رقابت کرد؟

 

 

کعبی افزود: مرزنشینان ما به دنبال کسب رزق و روزی حلال هستند و افزایش ناگهانی نرخ سوخت مورد نیاز آن ها و نیز تشدید سیاست های محدودکننده در آمد و شد دریایی تبعات منفی فراوانی داشته و دارد که شورای اقتصاد به ریاست رییس جمهور محترم باید در این زمینه بازنگری و درخصوص تصمیم قبلی خود تجدید نظر کند.

 

 

نماینده آبادان در مجلس ادامه داد: کنترل و نظارت بر قاچاق سوخت از طریق پایش الکترونیکی (GPS) مسیر تردد شناورها با توجه به قدرت واقعی موتور امکان پذیر است و روی آوردن به شیوه های دیگر مثل توقف شناور و اعمال نظر انسانی در این پروسه خالی از ایراد و خطا نیست. ما از دولت خواستار کاهش حداقل ۴۰ درصدی نسبت به نرخ فعلی (بانکرینگ) هستیم.

 

 

عامر کعبی در پایان یادآور شد: خوشبختانه نمایندگان استان های همجوار با خلیج فارس و دریای عمان در این زمینه متفق القول هستند و تا الان نشست های متعددی برای متعادل سازی نرخ فعلی سوخت شناورهای سفاری انجام داده ایم که امیدوارم به نتیجه ی مطلوب برسیم.

 

منبع :روابط عمومی نماینده محترم مردم شریف #آبادان در مجلس شورای اسلامی

 

♨️ کانال خبری آوای عدالت

⭕️ @taghninedalat_ir

🌐 taghninedalat.ir🔸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.